vineri, 30 august 2013

Ai auzit vreodata expresia: 'Esti ceea ce mananci'?

Publicat de Dan Stefan la 8/30/2013 08:03:00 a.m.

Tot ce consumi este absorbit şi asimilat pentru a alcătui componentele celulelor şi organelor tale, până la minerale şi electroni care menţin fluxul electric al inimii, creierului şi nervilor tăi. O dietă săracă în substanţe nutritive poate afecta sistemul imunitar, caz în care organismul devine vulnerabil la răceli, gripe şi are o sănătate precară, în general. Avem nevoie de un aport constant şi echilibrat de vitamine şi minerale esenţiale pentru a menţine sistemul imunitar într-o stare de funcţionare bună, astfel încât să ofere o protecţie eficientă împotriva infecţiilor şi îmbolnăvirilor.
Spre exemplu, dacă simţi că ai ochii obosiţi, s-ar putea să ai o deficienţă de vitamina A, zinc, riboflavină sau omega 3. Dacă simţi oboseală sau epuizare cronică ai putea avea o deficienţă de fier, B12, magneziu şi anumite vitamine B.  Dacă ai probleme cu pielea sau cu mucoasa bucală, dacă îţi cade părul sau ai unghii fragile ai putea avea o deficienţă subclinică de fier,  biotină, iod, seleniu, cupru, omega 3 sau vitamina C. Dacă răceşti sau ai gripă deseori, ai putea avea o deficienţă subclinică de vitamina D, C, A, acid folic sau zinc, iar lista ar putea continua.

Majoritatea obiceiurilor alimentare ale oamenilor – ceea ce mănâncă, modul de preparare, când mănâncă, mărimea porţiilor şi consumul de alcool – sunt determinate de practicile sociale şi culturale şi nu de scopul unei alimentaţii optime pentru o viaţă lungă şi sănătoasă.

În familiile în care ambii adulţi muncesc, alimentele rapide (procesate, semipreparate şi ambalate) sunt consumate direct proporţional cu managementul timpului, dar invers proporţional cu sănătatea. În mod ironic, mâncarea nesănătoasă este şi cea mai ieftină, cea mai bogată în calorii şi săracă în nutrienţi. Mai mult decât atât, aceasta este şi cel mai uşor de găsit în magazine, restaurante şi pe stradă, în comparaţie cu alimentele proaspete, integrale şi organice. 
Studiile nutriţionale confirmă faptul că 80% din populaţie nu consumă cantitatea minimă recomandată (500 - 1000 g) de fructe şi legume pe zi.
Pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 4 şi 10 ani,  e recomandă 400 grame de legume şi fructe pe zi, însă 90% dintre copii nu consumă această cantitate. În concluzie, este dificil pentru majoritatea oamenilor să atingă şi să menţină un stil alimentar care îndeplineşte cerinţele organismului lor fără a folosi în acest scop suplimente alimentare.
Ştiind toate aceste lucruri, tu ce crezi. Ai nevoie de suplimente alimentare?

Multivitamine & minerale pentru femei şi pentru bărbaţi au fost dezvoltate pentru ca tu să primeşti toţi nutrienţii de care ai nevoie în fiecare zi. Tabletele au formule speciale pentru bărbaţi şi femei. Multivitaminele & mineralele pentru femei conţin un supliment de acid folic, fier şi calciu.

Acidul folic este de o importanţă esenţială pentru dezvoltarea creierului şi coloanei vertebrale ale fătului, iar carenţele pot duce la defecte foarte serioase, înca de la naştere. Toate femeile care iau în calcul o viitoare sarcină trebuie, aşadar, să se asigure că au un aport corespunzator de acid folic, pentru că acesta este crucial nu numai în timpul sarcinii, ci şi înainte de aceasta.

Femeile au o nevoie sporită de fier ca urmare a faptului că în timpul menstruaţiei pierd sange. De asemenea, ele trebuie să iţi asigure suficient calciu şi vitamina D pentru a preveni osteoporoza. Multivitaminele & mineralele pentru bărbaţi conţin suplimentar magneziu, zinc şi seleniu.

Magneziul este implicat în producerea energiei, contracţia musculară şi ritmul cardiac normal. Deoarece bărbaţii au o masă musculară mai mare decât femeile, ei au nevoie de mai mult magneziu. Zincul şi seleniul sunt necesare pentru sănătatea sexuală a barbatilor (pentru producerea spermei şi buna funcţionare a prostatei).

Vitaminelor, sunt de două tipuri:
  • Vitamine solubile în grăsimi (A, D, E şi K) care se găsesc în nuci, uleiuri vegetale, legume verzi, peşte şi produse animale şi se depozitează în ficat. Dozele mari de vitamina A se folosesc în medicină pentru anumite afecţiuni ale pielii, dar pot fi şi toxice. Vitamina K nu este inclusă în multivitaminele şi mineralele pentru femei/bărbaţi întrucât sunt persoane care folosesc medicamente anticoagulante, iar vitamina K poate interfera cu aceste medicamente.
  • Vitamine solubile în apă (vitaminele B şi C) care se găsesc în fructe, legume şi cereale integrale. Ele sunt transportate prin organism dizolvate în apă, ceea ce înseamnă că orice cantitate excedentară este eliminată prin urină. Este necesar să mâncăm zilnic alimente care conţin aceste vitamine. Vitaminele solubile în apă pot fi distruse prin preparare termică, ele se găsesc în cereale în învelişul exterior al boabelor, aşadar este important să mâncăm alimente cât mai puţin procesate pentru a obţine nivelul optim de vitamine.
Mineralele sunt şi ele împărţite în două categorii – macro şi oligo, din cauza cantităţilor necesare organismului:
  • Potasiul, clorul, sodiul, calciul, fosforul şi magneziul aparţin grupei “macro” deoarece avem nevoie de o cantitate mai mare (între miligrame şi grame).
  • Zincul, fierul, manganul, cuprul, iodul şi seleniul aparţin grupei “oligoelemente” deoarece avem nevoie de o cantitate mai mică (între micrograme şi miligrame).

Vitaminele şi mineralele sunt substanţe esenţiale, care nu pot fi produse de corp şi de aceea trebuie obţinute din alimentaţie.  Avem nevoie de ele pentru o viaţă sănătoasă; de fapt, fără ele nu putem supravieţui. 



Comenzi Oriflame Focsani - Cristina Stefan
Mobil: 0721/575.119 YM ID: cristy.stefan29

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Oriflame Focsani - Cristina Stefan Copyright © 2013 Design by Danyrolux